۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

من چه سبزم امروز،


بهرام کمالی

-


این گرسنه‌ها از آفریقای چشم‌های تو افتاده‌اند
و من نیم نگاهی
از گرگ‌های خاورمیانه را گریه کرده‌ام
دلم از هرزه‌گردی‌ها به گرمای آخر رسیده
و قید گندیده‌ای از ذهن من بیرون است
به رسم هزارتا ادب
از گردن کرگد‌ن‌های شمالی می‌آویزیمت ...



اینجا ایران است به وقت مردم
به وقت الله اکبرهای تو
که نماز عاشقانه می‌خوانی
و هی ضربدر می‌خوری از پشت بام خانه بیافتی

اینجا ایران است
و من در تکاپوی حضور پروانه‌ها حیرانم
اگر نبودم
تو از مدار چرخش نگاه من گم می‌شدی ...
برایم ترانه‌ای بخوان
برای برادرانم
خواهرانم
دلم تهران دوست دارد
همیشه آلوده
همیشه خس و خاشاکی
همیشه سبز
ایران سبز

منبع: وبلاگ پری چهارشنبه‌هام

۳ نظر:

Unknown گفت...

ســــــبز تویی که ســـــــــــــــــــبز میخواهمت ( ايـــــــــــرانم )

زن ایرانی گفت...

سلام بسیار زیبا و بدیع بود

زن ایرانی گفت...

سلام بسیار زیبا و بدیع بود